• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123477
+
-

تا انتخابات/ عارف: به ائتلاف اعتقاد دارم

درحالی‌که اکثریت چهره‌های اصلاح‌طلب موضوع ائتلاف با سایر جریان‌های سیاسی در انتخابات 1400را رد می‌کنند، محمدرضا عارف، رئیس سابق شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره امکان ائتلاف اصلاحات با سایر جریان‌ها در انتخابات پیش‌رو به ایسنا گفت: «نگاه من روشن است و اصولا اعتقاد به ائتلاف و توجه به منافع ملی دارم.» عارف در این‌باره توضیح داد: اگر قرار بر ائتلاف باشد، ائتلاف باید براساس سازوکار مشخصی انجام شود؛ مثلا اگر برای تشکیل دولت بنا بر ائتلاف شد، باید از قبل مشخص شود که سهم هر جریان در فعالیت دولت چقدر است؟ مثلا رئیس‌جمهور از شما، معاون اول از ما یا 8وزیر از شما و 11وزیر از ما و... .

 هشدار محسن هاشمی درباره کاهش مشارکت
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سال‌های اخیر و تأثیر محسوس آن بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده به سایت جماران، گفت: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد؛ این موضوع قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می‌کند.

 «ندای واحد» اصولگرایان در دعوت از رئیسی
جبار کوچکی‌نژاد از فعالان سیاسی اصولگرا درباره برنامه انتخاباتی این جریان سیاسی به نامه‌نیوز گفت: اگر آقای رئیسی بیاید این اجماع بین جریانات اصولگرایی اتفاق می‌افتد؛ در غیراین صورت روی هیچ گزینه‌ای حتی اجماع ۶۰ تا ۷۰ درصدی نیز اتفاق نمی‌افتد. بر این اساس، اصولگرایان دچار مشکلات داخلی می‌شوند و زمان انتخابات احتمال شکنندگی و بروز انشقاق میان آنها بیش از حد خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید